Bednja – Doline Su Ostale Iza Nas (review)

Sjecate li se one legendarne scene iz Blade Runnera (prvog, zadnjeg, jedinog i originalnog), kada doktor Tyrell govori Batty-u: “svijeća koja dva puta brže tinja, dva puta brže i dogori”? E vidite, ovo se u načelu odnosi na sve, osim na Bednju (i to iz jednostavnog razloga, što nakon 33 minute brzogorećeg materijala, album pustite ponovno)  :)   33 beskompromisne minute, gdje se od prve do zadnje sekunde proteže originalni izričaj koji ne samo da ne štedi nikog, nego slušatelju ne daje prostora ni vremena da sabere dojmove i potraži barem malu “dlaku u jajetu” (ipak smo u Hrvatskoj, ne?!  :)  ), kao ni da sakrije iznenađenje od naizgledne stilske eklektike koja nakon kratkog vremena poprima puni smisao i vodi do zaključka kako se radi o jako dobro razrađenom konceptu. Ovdje teško da se može naći dlaka u jajetu, pošto se radi o godinama brižljivo pripremanom materijalu, razrađenom do najsitnijih detalja i umotanom u produkcijsko ruho kakvog se ne bi posramili ni veliki bandovi na sceni.

bednja

Tomislav Tompa Novosel odradio je slonovski posao sa produkcijom, dajući bandu upravo onu prepoznatljivu i originalnu notu kakva krasi sam glazbeni opus. Stilski neuhvatljivi, negdje na granici “istoka”, “zapada”, “sjevera” i “juga”, između ex-SSSR škole black metala, norveške, švedske do francuske, američke, hrvatske i srpske scene. Satyricon, Emperor, Marduk, Immortal, Darkthrone, Glorior Belli, Mgla, Destroyer 666, The Stone/Stone To Flesh, True samo su neke od referenci na čiju se glazbenu ostavštinu oslanja Bednja, pri tome ni milimetra ne odstupajući od vlastitog stila, niti van vidljivih granica black metala koji od samih početaka koketira sa post rockom, crustom i ethnom. Želite li ruske, ukrajinske, litvanske, latvijske, bjeloruske, norveške i švedske bandove sa sjevera, francuske i američke sa zapada i bandove sa Balkana u jednom bandu – Bednja je onda pravi odgovor za vas! “Iz Magle”, “Posljednji Krik”, “Povratak Kralja”, “Ledena Palača”, “Tišina Je Smrt”, “Doline Su Ostale Iza Nas”…šest cjelina koje tvore savršen koncept oplemenjen pozadinskim efektima, klavirom, čelom i naturalnim, na trenutke čak i orijentalnim pasažima kakvi krase najveća imena black metala i crossover izvedenica. “Povratak Kralja”, meni osobno najjača numera na albumu, neskriveno asocira na “Mother North” od Satyricona, što ne samo da pozdravljam, nego iskreno smatram da bi pjesma nakon što prođe test vremena, na ovim prostorima mogla uživati kultan status. Bandovi koje su članovi Bednje ostavili za sobom (Insolitus, Dravardia, Tearlake, Chained In Agony) ne mogu se ne spomenuti (dvostruka negacija in your face, pravopisu  :P   :)  ) jer je vidljivo “iz aviona” da su ostavili trag na Bednju (štobigasereklo u konfucijevskom maniru: kad se ne poruše mostovi iza sebe, naziru se i oni dijelovi puta za koje se smatra da su zaboravljeni). Ovim uradkom članovi su dokazali da su tehnički djelovi, visok stupanj glazbene izvedbe savršeno izbalansirani sa samim kreativnim aspektom i integrirani u zavidnu cjelinu pod imenom male rijeke, koja bi u nekim djelovima i najiskusnije zavarala da se u stvari radi o malo većem potoku  :)  ; čiji su članovi od male rijeke uspjeli dobiti veliko jezero inspiracije  ;)  Petar Pero “mali Derek Roddy” Babić (  :)  ) i co. trebali bi biti iznimno ponosni na svoju kreaciju i u narednim godinama slušateljstvo “prikovati” uz zvučnike svakim novim albumom (kao što su učinili sa ovim)!!!

Bednja facebook page