Ivanhoe – 7 days (Massacre Records) review

Kultni status kultnog banda koji je dobar dio svoje energije usmjeravao u to da se poštedi nepotrebne komercijalizacije i da od sebe makne hrpu nepotrebnih tražitelja trendovske i mediokritetne glazbe, ovim albumom ne da je zagarantiran, nego je vječito zacementiran. Carved in stone.

ivanhoe-7-days-20151015175229

Za razliku od dosta eksperimentalnog predhodnika „Systematrix“, koji je bio svojevrstan oproštaj od vokalista Mische Manga (vidi intervju u Vision Rock Metal arhivi), bubnjara Matthiasa Biehela i gitariste Achima Welscha (napustio band 2010), vječita i neraskidiva karika i temelj banda, basist Gio Soulas, sa novim je snagama Alex Kochom (ex – PowerGod, Spiral Tower, Scenes, Winter`s Bane)) na vokalima, Chuck Schulerom na gitari, Richie Seibelom (Lanfear) na klavijaturama i Rob Kudlekom na bubnjevima, uspio stvoriti zavidnu sinergiju na najvisoj kreativnoj razini i napraviti album koji u sebi obuhvaća elemente svih ranijih albuma i svih faza banda – od prve legendarne faze devedesetih sa Andy B. Franckom (Brainstorm, Symphorce), preko Mischa Mang Faze dvijetisućitih do konačne finalizacije sa vjerojatno najstabilnijom ekipom glazbenika do sada.
Izbacivanje pjesme „Overrun“ kao oficijelnog singla i videa mozda i nije bio najbolji način za samu prezentaciju banda, pošto parodirajući elementi na spotu teško da će ikog zainteresirati za daljnje istraživanje opusa banda (čije stvari ćete ionako na kapaljku pronaći na socijalnim mrežama), no kao što gore spomenuh u uvodu, onima kojima su opus banda i razina stvaralaštva poznati od prije, parodiranje će prihvatiti kao dobrodošlu zajebanciju a cijelo isticanje parodije kao težnju banda da od sebe maknu nepotrebno slušateljtvo i maknu fokus mediokritetne javnosti sa sebe.

11 pjesama (uključujući i live izvedbu legendarne Whipping The Files gdje Koch pokazuje koliko je vokalno blizak legendarnom Andy Francku) koje čine konceptualnu cjelinu kompletnom, pažljivo vas vode u nove neistražene svjetove čiji putokazi stoje od prije u obliku segmenata svih dosadašnjih Ivanhoe albuma, no prostirući pred vas područje neistraženog karaktera, puno vrhunske progresije, tipične i atipične (kako za koga) Ivanhoe atmosfere ambijentalnog, ponekad kaotičnog predznaka; u maniri u kojoj je sam band stasao i razvijao svoj stil više od četvrt stoljeća i pažljivo i rafinirano razvio svoj specifičan zvuk…koji niti poznaje niti priznaje kompromise. Uglavnom, 7 dana, 7 albuma, sedam remek djela, 7 opusa prošlosti, sadašnjosti i budućnosti utkanih u nevjerojatnu priču progresivnih metal veterana i magova zvanih Ivanhoe. Najviša ocjena!!!

Ivanhoe facebook